Potrivit art.73 din Legea nr.35/2008 privind
alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului – cu modificările şi completările
efectuate prin actele normative emise până la 30 mai 2012 – prevederile „referitoare
la Registrul electoral naţional se aplică începând cu alegerile parlamentare 2012”
(alin.1). Iar potrivit art.22 din lege „Autoritatea Electorală Permanentă
întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până la data de 31 martie
a fiecărui an, Registrul electoral…” (alin.3).
Reamintesc că datele şi informaţiile conţinute în Registrul
electoral, care urmau a se aplica cu începere de la data de 30 mai 2012, au
fost vehement contestate cu prilejul referendumului naţional din 29 iulie 2012.
M-am întrebat dacă aceasta s-a datorat refuzului domnului Ioan Rus de a
modifica numărul de 18.292.514 persoane cu drept de vot comunicate în 24 iulie
de oficialii Ministerului Administraţiei şi Internelor, deci anterior
referendumului naţional din 29 iulie 2012? Or „scrupulozităţii” Curţii
Constituţionale care a cerut Guvernului să-i transmită până la 31 august 2012
listele electorale permanente actualizate în baza cărora urma să
se desfăşoare referendumul din 29 iulie 2012? S-a dovedit până la urmă că
motivul real al contestării datelor şi informaţiilor „destinate exclusiv
proceselor penale” s-a datorat exclusiv inexistenţei la acea dată a Registrului electoral (care se „întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până
la data de 31 martie a fiecărui an” de către Autoritatea Electorală Permanentă).
Aşa arătam într-un alt articol, Guvernul nu poate
pune la dispoziţie listele electorale permanente care, potrivit art.26 alin.1 din
lege: „…se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori
al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi
informaţiilor cuprinse în Registrul electoral…”. Şi asta pentru simplul motiv
că Registrul electoral nu a fost finalizat (dară-mi-te actualizat) nici până în
ziua de azi.
Ulterior însă, Guvernul se orientează rapid şi,
prin OUG nr.46 din 1 septembrie 2012 privind modificarea Legii nr.35/2008 –
modificată şi completată prin actele normative emise până la 30 mai 2012 –
modifică art.73 alin.1, după cum urmează: „prevederile prezentului titlu referitoare
la Registrul electoral naţional se aplică începând cu 1 ianuarie 2013”.
Totodată, pentru ca tacâmul să fie complet, prin aceeaşi ordonanţă de urgenţă
privind modificarea Legii nr.35/2008 – modificată şi completată – Guvernul precizează
în art.73 alin.2 al legii electorale că prevederile art.26 privind listele
electorale, cuprinzând „cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul
electoral” se aplică în mod corespunzător cu excepţia „Prevederile(lor) art.26
alin.(1), (4) şi (5) care se aplică începând cu 1 ianuarie 2013”.
Cu alte cuvinte, ele se aplică numai proceselor electorale ulterioare datei de
1 ianuarie 2013…
În concluzie, abstracţie chiar făcând de
înverşunarea cu care unii nu renunţă în ruptul capului nici post-referendum la
realizarea visului neconstituţional ce le produce frisoane: demiterea
Preşedintelui ales, este limpede că prin această ultimă „modificare a modificărilor” Legii nr.35/2008 Guvernul nu are de gând să asigure baza de date
centralizată în Registrul electoral naţional în vederea asigurării cadrului de
legalitate în care ar urma să se desfăşoare procesul electoral din decembrie
2012.
Aşadar, există o perspectivă de legalitate: la anu'... şi după muuulţi ani!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu